پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118207
انتخابات مجلس بهانه اي براي سوءاستفاده از دولت/تحرکات براي تصرف صندلي سبز بهارستان
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1641

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تقريبا مي توان گفت از ابتداي روي کار آمدن دولت يازدهم بود که تحرکاتي براي تصرف صندلي هاي سبز بهارستان از سوي اصلاح طلبان و برخي از اعضاي دولت شروع شد اما اين در حالي بود که از آن زمان تا انتخابات مجلس حدود دوسال زمان باقي بود.

در حالي اين تحرکات طي هفته هاي گذشته از سوي اصلاح طلبان بيشتر شده و به اوج خود رسيده است که برخي از نزديکان به دولت به صراحت اعلام کرده اند که مجلس آينده بايد با دولت همراه باشد.

محمود سريع القلم، شخصي که هنوز با توجه به اينکه چند وقتي نبود که به سمت مشاوري رئيس جمهور انتخاب شد چندين بار به ملت خدوم کشورمان توهين کرده نيز به صراحت گفته است که براي پيشرفت کشور دولت بايد با مجلس هماهنگ باشد.

حسين مرعشي سخنگوي تعليق شده حزب کارگزاران سازندگي هم اخيرا در گفت‌و‌گويي با شرق هدف حزب کارگزاران از فعاليت مجدد اين است که در انتخابات مجلس فعال شده و کانديداهاي همراه با دولت را به مجلس بفرستد، اظهار داشت: هم‌اکنون حزب در حال تجديد سازمان است. اين بازسازي از شوراي مرکزي شروع شده و به کميته‌ها و کانون‌ها رسيده و قرار است نيروهاي قبلي بازيافت شده و بعد هم عضوگيري جديد انجام شود.

مرعشي با تاکيد بر اينکه حزب کارگزاران مشکل جذب نيرو ندارد تاکيد کرد: حزب کارگزاران براي انتخابات مجلس برنامه جدي دارد.

 

وي بزرگترين کمک حزب کارگزاران به دولت تدبير و اميد را «دفاع از تشکيل يک مجلس ملي، فراگير و باصلاحيت» دانست و تصريح کرد:بايد مجلس باکفايتي باشد که بتواند دولت را درک کرده و پشتيباني کند؛ مجلس را بايد از عناصري که بيشتر دنبال مسايل شخصي، باندي و جناحي خود هستند نجات دهيم.

عضو ارشد حزب کارگزاران دليل اصلي ماندن اعضاي حزب در قدرت‌هايي همچون مجلس و دولت را توانايي دانست و گفت: اين به دليل ارتباط آنان نبود.

 

 

يونسي در همين زمينه درحالي که چهار ماه بيشتر از فعاليت دولت نمي گذشت در جمع اعضا ستاد انتخاباتي روحاني گفت: براي انتخابات مجلس از هم‌اکنون فعاليت خود را آغاز کنيد.
از سويي ديگر، مواضع اصلاح‌طلباني که در دولت يازدهم به منصب رسيده‌اند، همچون علي يونسي، مبني بر بقاي ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني براي انتخابات مجلس، نشان مي‌دهد که اين بخش از اصلاح‌طلبان با جريان کارگزاران مجريان اصلي اين پروژه هستند.

 

 

 

 

تبديل کردن نمايندگان به «وکيل الدوله» 

تحرکات اخير اصلاح طلبان و برخي گروه هاي سياسي و رسانه هاي همسو با اين افراد، اين موضوع را به روشني نشان مي دهند که از همين حالا در پي تبديل کردن تعدادي ازنمايندگان مجلس آينده به وکيل الدوله هستند.

 اين افراد و رسانه ها دائما بر اين طبل مي کوبيدند که مجلس شوراي اسلامي، شعبه دوم هيأت دولت شده است و از وظايف و مأموريت هاي اصلي خود که همانا نظارت دقيق و همه جانبه بر عملکرد دولت است غافل شده است.

 

به نظر مي رسد از ابتداي روي کار آمدن دولت يازدهم بود که بعضي از رسانه ها و نمايندگان مجلس درپي تشکيل فراکسيوني هستند به به فراکسيون اعتدال که از ظاهر آن مشخص مي باشد که وظيفه اصلي اش، چشم پوشي کردن از اشتباهات دولت و لابي کردن براي پيشبرد اهداف دولت است هستند.

 

از سوي ديگر اظهارات اصلاح طلبان در تقدير از تقابل هاي مجلس هشتم با دولت دهم نشان از به وجود آوردن زمينه هاي براي مستقل جلوه دادن مجلس هستند تا بتوانند مجلس آينده را آنقدر قدرتمند نشان دهند که اگر دولت جديدي هم روي کار آمد نتواند در تصميم گيري هاي آنها دخالت داشته باشد و به عناويني مانند قوه مقننه مستقل خوانده اند.

 

اين نشان مي دهد که اصلاح طلبان با استفاده از موقعيت دولت و اعضاي آن در فکر در دست گرفتن مجلس هستند و وقتي که اکثر نمايندگان را افراد نزديک به خود تشکيل دادند به فکر مقابله با دولت مي افتند و اين نشان از غير قابل اتکا بودن مواضع سياسي اصلاح طلبان مي باشد و با اين اقدام روحاني را نيز به کنترل کامل خود درميآورند.

 

حال آقاي روحاني و دولتي ها بدانند که اين افراد با پرداختن به اين قبيل سخنان شائبه برانگيز مداخله دولت در انتخابات را ايجاد کرده و در حال ضربه زدن به دولت هستند. 

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html